?>
-      اخبار فردا      طراحی ویلا      اخبار باما      +      -      سرگرمی فردا      دانلود تراست والت      -      *      +      -      قیمت خرید بیسیم      -      -      -      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      +      -      *      استخر پیش ساخته      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
 برنامه نويسي پايتون براي نوجوانان برنامه نويسي پايتون براي نوجوانان .

برنامه نويسي پايتون براي نوجوانان

C ++

در اين خط ، ما يك عمليات بيتي يا OR را روي مقادير در آدرس 0x40008001 و مقدار 0x08 (00001000 در باينري ، يعني 1 در بيت شماره 4) انجام مي دهيم ، و نتيجه را دوباره به آدرس 0x40008001 ذخيره مي كنيم. به عبارت ديگر: بيت 4 بايت را كه در آدرس 0x40008001 است تنظيم مي كنيم. ما همچنين اعلام مي كنيم كه مقدار موجود در آدرس 0x40008001 فرار است. اين به كامپايلر مي گويد كه اين مقدار ممكن است توسط فرايندهاي خارج از كد ما اصلاح شود ، بنابراين كامپايلر پس از نوشتن در آن ، هيچ فرضي درباره مقدار آن آدرس نمي دهد. (در اين حالت ، اين بيت توسط سخت افزار UART درست بعد از تنظيم آن توسط نرم افزار برطرف نمي شود.) اين اطلاعات براي بهينه ساز كامپايلر مهم است. اگر اين كار را مثلاً درون حلقه for انجام دهيم ، بدون اينكه مشخص كنيم مقدار بي ثبات است ، ممكن است كامپايلر فرض كند اين مقدار پس از تنظيم هرگز تغيير نمي كند و پس از حلقه اول ، از اجراي دستور صرف نظر مي كند.

 

استفاده قطعي از منابع

يك ويژگي زبان مشترك كه برنامه نويسي سيستم نمي تواند به آن اعتماد كند جمع آوري زباله يا حتي فقط تخصيص پويا براي برخي از سيستم هاي جاسازي شده است. برنامه هاي جاسازي شده از نظر زمان و منابع حافظه بسيار محدود هستند. آنها اغلب براي سيستم هاي زمان واقعي استفاده مي شوند ، جايي كه امكان تماس غير قطعي با جمع كننده زباله وجود ندارد. و اگر به دليل كمبود حافظه نمي توان از تخصيص پويا استفاده كرد ، داشتن مكانيزم هاي ديگري براي مديريت حافظه مانند قرار دادن داده ها در آدرس هاي سفارشي ، همانطور كه نشانگرهاي C اجازه مي دهد ، بسيار مهم است. زبانهايي كه بستگي زيادي به تخصيص پويا و جمع آوري زباله دارند براي سيستمهاي محدود منابع مناسب نيستند.

C زمان بسيار كمي دارد. و رد پاي حافظه براي كد آن نسبت به بيشتر زبانهاي ديگر كوچكتر است.

 

به عنوان مثال ، وقتي با C ++ مقايسه مي شود ، باينري توليد شده C كه به يك دستگاه جاسازي شده مي رود تقريباً نيمي از باينري توليد شده توسط كد مشابه C ++ است. يكي از دلايل اصلي آن حمايت از استثناها است.

 

موارد استثنايي ابزاري عالي است كه توسط C ++ نسبت به C اضافه مي شود و اگر فعال و هوشمندانه اجرا نشود ، عملاً هيچ سربار زمان اجرا ندارد (اما با هزينه افزايش اندازه كد).

اگر استثنا از ايست هاي بازرسي 1 و 9 پرتاب شود ، هيچ جسمي نياز به تخريب ندارد. براي ايست بازرسي 3 ، b و a بايد تخريب شود. براي ايست بازرسي 6 ، c و a بايد تخريب شود. در همه موارد بايد به دستور تخريب احترام گذاشته شود. براي ايست هاي بازرسي 2 ، 4 ، 5 ، 7 و 8 ، فقط بايد يك مورد را تخريب كنيد.

 

اين عملكرد كمكي اندازه كد را اضافه مي كند. اين بخشي از فضاي سربار است كه C ++ به C اضافه مي كند. بسياري از برنامه هاي جاسازي شده توانايي تهيه اين فضاي اضافي را ندارند. بنابراين ، كامپايلرهاي C ++ براي سيستم هاي جاسازي شده اغلب داراي يك پرچم براي غيرفعال كردن استثناها هستند. غيرفعال كردن استثناها در C ++ رايگان نيست ، زيرا كتابخانه استاندارد الگو به شدت به موارد استثنا براي اطلاع خطاها متكي است. استفاده از اين طرح اصلاح شده ، بدون استثنا ، نياز به آموزش بيشتر براي توسعه دهندگان C ++ براي كشف مشكلات احتمالي يا يافتن اشكالات است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۶:۰۹ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

كامپايلر C

در زبان هاي برنامه نويسي يك اندازه براي همه مناسب نيست. در اينجا برخي از دلايل غير قابل شكست بودن C ، و تقريباً اجباري بودن آن براي برخي از كاربردها ذكر شده است.

 

قابليت حمل و بهره وري

C تقريباً يك زبان مونتاژ قابل حمل است. در حاليكه تقريباً به طور جهاني براي معماريهاي پردازنده موجود در دسترس است ، تا آنجا كه ممكن است به دستگاه نزديك است. حداقل براي هر معماري موجود حداقل يك كامپايلر C وجود دارد. و امروزه به دليل باينري هاي بسيار بهينه شده كه توسط كامپايلرهاي مدرن توليد مي شوند ، بهبود توليد با مونتاژ نوشته شده توسط دست كار ساده اي نيست.

 

قابليت جابجايي و كارايي آن به حدي است كه "كامپايلرها ، كتابخانه ها و مفسران ساير زبان هاي برنامه نويسي اغلب در زبان C اجرا مي شوند". زبانهاي تفسيري مانند Python ، Ruby و PHP پياده سازي اوليه خود را با زبان C نوشته اند. اين زبان حتي توسط كامپايلرها براي ارتباط ساير زبانها با دستگاه استفاده مي شود. به عنوان مثال ، C زبان مياني كامپايلر C است كه زيربناي ايفل و فورث قرار دارد. اين بدان معني است كه ، به جاي توليد كد ماشين براي هر معماري كه بايد پشتيباني شود ، كامپايلرها براي آن زبانها فقط كد C متوسط ​​توليد مي كنند و كامپايلر C توليد كد ماشين را بر عهده دارد.

 

C همچنين به يك زبان فرانسه براي برقراري ارتباط بين توسعه دهندگان تبديل شده است. همانطور كه الكس آلين ، مدير مهندسي Dropbox و خالق Cprogramming.com مي گويد:

 

C زبان بسيار خوبي براي بيان ايده هاي رايج در برنامه نويسي است به طوري كه اكثر مردم با آن راحت هستند. علاوه بر اين ، بسياري از اصول مورد استفاده در C - به عنوان مثال ، argc و argv براي پارامترهاي خط فرمان ، و همچنين سازه هاي حلقه اي و انواع متغيرها - در بسياري از زبانهاي ديگري كه ياد مي گيريد نشان داده مي شوند تا بتوانيد صحبت كنيد كامپايلر C براي مردم حتي اگر آنها C را به روشي كه براي هر دوي شما مشترك است نمي دانند. اين خط به كامپايلر مي گويد كه مقدار 0x40008000 را به عنوان يك نشانگر به يك char تفسير كند ، سپس به ارجاع مجدد (مقدار نشان داده شده توسط) را به آن اشاره گر (با عملگر * سمت چپ) كامپايلر C و در آخر مقدار بايت را به آن اشاره گر ارجاع داده شود. به عبارت ديگر: مقدار بايت متغير را به آدرس حافظه 0x40008000 بنويسيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۵:۳۰ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

كدگذاري

قبل از اينكه بازي خود را بسازيد ، بايد چگونگي كدگذاري در حداقل يك زبان را بياموزيد ، مخصوصاً اگر مي خواهيد نوع بازي و عملكرد آن را شخصي سازي كنيد. برنامه نويسي اساس توسعه بازي هاي ويديويي است و يادگيري نحوه ساخت كدگذاري يك بازي از ابتدا شامل يادگيري كدنويسي است.

 

در اين راهنما ، شما را با اصول اصلي ساخت بازي هاي ويديويي آشنا مي كنم. من به شما نشان مي دهم كه وقتي مي دانيد چگونه كدگذاري بازي خود را درست كنيد ، بايد مراحل كلي را دنبال كنيد و زبانهاي برنامه نويسي مختلفي را كه براي ساخت بازي ها در سيستم عامل هاي مختلف استفاده مي شود ، به شما معرفي مي كنم.

 

سرانجام ، من به شما مختصراً در مورد چند مورد ديگر اشاره مي كنم كه اگر جدي هستيد كه مي خواهيد ياد بگيريد چگونه يك بازي ويديويي را از ابتدا بسازيد ، به جاي اينكه به سادگي با الگويي دنبال كنيد ، ياد بگيريد.

 

به بيان ساده تر ، طراحي بازي هاي ويديويي به طراحي هنري واقعي يك بازي ويديويي اشاره دارد. طراحان بازي وقت خود را صرف ايده پردازي جنبه هاي جديد بازي هايشان مي كنند.

 

آنها كارهايي را كه يك بازي بايد شامل شود ، نحوه واكنش بازي در شرايط خاص و دقيقاً مواردي كه براي ايجاد هرچه بهتر بازي بايد ايجاد شود ، بررسي مي كنند.

 

از طرف ديگر ، توسعه دهندگان بازي - يا برنامه نويسان بازي - افرادي هستند كه بهتر مي دانند چگونه با نوشتن كد ، يك بازي ويديويي بسازند تا بازي آنچه را كه قرار است انجام دهد.

 

در ادامه اين راهنما ، من به سمت كدگذاري توسعه يادگيري نحوه كدگذاري يك بازي ويديويي تمركز خواهم كرد ، اما براي شما مهم است كه درك كنيد قبل از اينكه بازي خود را برنامه ريزي كنيد ، بايد آن را طراحي كنيد.

 

توجه داشته باشيد كه كاملاً يك شخص كدگذاري طراح بازي و سازنده بازي ممكن است. اگر در حال ساخت بازي هاي ساده هستيد ، طراحي و فرآيند توسعه مي توانند در كنار يكديگر به پايان برسند.

 

نحوه ساخت بازي ويديويي: 5 مرحله

در ابتدا ، يادگيري چگونگي ساخت بازي خود مي تواند بسيار دشوار به نظر برسد. ممكن است وسوسه شويد كه عقب نشيني كنيد و توسعه بازي كدگذاري را به متخصصان بسپاريد. با اين حال ، انجام اين كار را توصيه نمي كنم! در عوض ، بايد كمي كار كنيد تا اصول ايجاد بازي ويديويي را بياموزيد. آنقدرها هم كه فكر مي كنيد سخت نيست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۷:۰۱ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

Scratch يك زبان برنامه نويسي است

آيا خراش واقعا براي كودكان بي خطر است؟ Scratch يك زبان برنامه نويسي اينجا در Coder Kids ، ما Scratch را دوست داريم! ما چندين برنامه بعد از مدرسه و اردوهاي تابستاني ارائه مي دهيم كه شامل خراش است.

 

Scratch يك زبان برنامه نويسي است كه توسط MIT براي كودكاني كه كدنويسي را ياد مي گيرند طراحي شده است. اين اصول رمزگذاري را به رمزگذاران مبتدي مي آموزد تا بتوانند براي پيشرفت زبان هاي برنامه راحت تر حركت كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خراش ، به اين پست وبلاگ مراجعه كنيد.

 

ما زمان زيادي را روي Scratch صرف كرده ايم و حتي با برخي از اعضاي تيم MIT Scratch تعامل كرده ايم. با خيال راحت مي توانيم بگوييم كه تمام تلاش ها براي حفظ امنيت كودكان در جامعه Scratch انجام مي شود. دستورالعمل هاي انجمن خراش وجود دارد كه مي توانيد در اينجا ، همراه با بخش 3 (قوانين استفاده) در شرايط استفاده ، Scratch يك زبان برنامه نويسي آنها را بررسي كنيد. اين دستورالعمل ها بر خصوصي نگه داشتن اطلاعات (عدم اشتراك گذاري نام واقعي ، آدرس و غيره) ، احترام گذاشتن و گزارش دادن افراد يا پروژه هايي كه اينگونه نيستند ، تأكيد دارد.

 

فيلترهاي زباني براي نظرات درباره Scratch قوي هستند ، بنابراين به اطمينان از يك محيط دوستانه براي كودكان كمك مي كند. هيچ پيام مستقيمي در Scratch وجود ندارد ، بنابراين هيچ پيام خصوصي را نمي توان به اشتراك گذاشت - همه چيز عمومي است. اين امر احتمال آزار و اذيت خصوصي را كاهش مي دهد (به شرطي كه كودك شما اطلاعات اضافي درباره خودش ندهد). اگر كاربري كسي را اذيت و آزار كند ، مي تواند او را به راحتي مسدود و گزارش كند.

 

نكته اي كه بايد در Scratch از آن مراقب باشيد محتواي خشن يا ملايم نامناسب است. اگرچه مطمئناً فيلترهاي Scratch چيز بسيار نامناسبي را انتخاب مي كنند ، Scratch يك زبان برنامه نويسي اما ممكن است مواردي كه برخي والدين نامناسب مي دانند با استانداردهاي Scratch مناسب باشند. ما برخي پروژه ها را با اسلحه يا خون ديده ايم ، اما اين هنجار نيست.

 

اگرچه Scratch ممكن است در 100٪ مواقع 100٪ ايمن نباشد ، اما از هر مكان ديگري كه بچه ها مي توانند آنلاين باشند ايمن تر است. جامعه Scratch يكي از دلايل بسياري است كه ما اينقدر Scratch را دوست داريم!

 

يادگيري نحوه ساخت يك بازي ويديويي از ابتدا مي تواند يك روند بسيار سرگرم كننده و پاداش آور باشد. با ظهور بازي هاي موبايل ، مردم در سراسر جهان با  Scratch يك زبان برنامه نويسي ساخت و فروش بازي هاي خود از بازار بازي هاي ويديويي عظيم بهره مي برند. به طور طبيعي ، تعداد افرادي كه در حال يادگيري بازي سازي هستند نيز افزايش يافته است.

 

بازي هاي ويديويي مختلف براي سيستم عامل ها و سيستم عامل هاي مختلف Scratch يك زبان برنامه نويسي كمي متفاوت ايجاد مي شوند ، اما همه آنها بر اساس مفاهيم كلي يكساني ساخته شده اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۴:۵۷ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟

آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟ قديمي خود و يك كتابخانه جاوا اسكريپت معروف به Morphic.js. برو به همه جا هنوز در حال توسعه فعال است ، اما بسيار قابل استفاده نيست.

 

Android Scratch Player يك بازيكن است كه توسط ZeroLuck به طور خاص براي سيستم عامل Android ساخته شده است. در حال حاضر در مرحله آلفا است.

 

RHY3756547 شروع به ايجاد پخش كننده آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟ مبتني بر HTML5 خود براي Scratch 2.0 ، به نام sb2.js. اين فرمت Scratch 2.0 File را خوانده و آن را در كد آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟كامپايل مي كند.

 

تيم خراش هنوز در حال طراحي آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟ رسمي براي خراش 2.0 است. آنها كد منبع را براي عموم منتشر كرده اند و در اين زمينه به دنبال كمك هستند. كد منبع در اينجا قابل دسترسي است. پخش كننده HTML5 بايد در وب سايت شخصي خود ميزباني شود ، زيرا هنوز منطقه آزمايشي رسمي در Scratch وجود ندارد.

 

Pyonkee برنامه اي است كه خراش 1.4 را پايه ريزي مي كند. اين تنها افزونه كامل و هنوز در حال اجرا است كه خراش را بر اساس قرص ها قرار مي دهد.

 

چالش ها و مسائل

مهم نيست كه يك پخش كننده HTML5 در رايانه روميزي چقدر خوب كار مي كند ، به دلايلي احتمالاً در دستگاه تلفن همراه به خوبي كار نخواهد كرد:

 

دستگاه هاي تلفن همراه اغلب به اندازه تفسير كد به اندازه رايانه هاي روميزي نيستند

دستگاه هاي تلفن همراه صفحه كليد واقعي ندارند ، بنابراين تعامل كليد دشوار است

كليك دقيق روي دستگاه تلفن همراه به دليل ضرورت استفاده از انگشت به عنوان ماوس دشوار مي شود. براي امكان صفحه لمسي بايد فضاي بيشتري وجود داشته باشد

برنامه محلي Scratch نيز كار نمي كند ، زيرا Squeak VM از دستگاه هاي تلفن همراه پشتيباني نمي كند. اگر رايانه لوحي از آيا اسكرچ براي كودكان امن است؟ پشتيباني كند ، مي توان پروژه را در آن بازي كرد. اگر دستگاه از Flash پشتيباني مي كند ، براي Scratch 2.0 مي توان پروژه را ويرايش كرد ، البته با مشكلات ذكر شده در بالا.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۳:۴۷ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

برنامه نويسي R

SQL عمدتا براي برقراري ارتباط با پايگاه هاي داده استفاده مي شود. به همين ترتيب ، توسط توسعه دهندگان سرور ، مديران پايگاه داده و توسعه دهندگان نرم افزار در طيف وسيعي از صنايع استفاده مي شود. با اين حال ، اخيراً ، در مناطقي مانند تجزيه و تحليل داده ها و داده كاوي بزرگ نيز استفاده مي شود.

 

چگونه SQL را ياد بگيريم

برنامه نويسي R اگر در موضوع تازه كار هستيد ، مقدمه ما در پايگاه داده و SQL مكان ايده آل براي شروع است. در اينجا ، شما نحوه كار پايگاه داده و نحوه استفاده از SQL براي جستجو و دستكاري داده ها را ياد خواهيد گرفت.

 

R

R در اين ليست زبان تا حدودي منحصر به فرد است ، اما با اين وجود به يك زبان فزاينده محبوب تبديل مي شود. همانطور كه خواهيم ديد ، اين امر به  برنامه نويسي R ويژه در زمينه هاي دانشگاهي و براي شركت هاي بزرگ فناوري بسيار مفيد است.

 

R چيست؟

R يك زبان برنامه نويسي عملكردي سطح پايين و محيط نرم افزاري است كه عمدتا با هدف محاسبات آماري و تكنيك هاي گرافيكي طراحي شده است. كتابخانه وسيعي از ابزارها وجود دارد كه به زبان ارائه مي شود ، از جمله الگوريتم هاي يادگيري ماشين و ساير ابزارهاي مفيد.

 

R براي چه استفاده مي شود؟

آمارگران و استخراج كنندگان داده معمولاً از R براي توليد مواردي مانند نرم افزار آماري و بسته هاي تجزيه و تحليل داده استفاده مي كنند. همچنين براي متخصصان مانند جمعيت شناسان ، دانشمندان داده و مجريان بيمه براي دستيابي به بينش آماري مفيد است.

 

چگونه R را ياد بگيريم

يك مكان عالي براي شروع برنامه نويسي به اين زبان ، استفاده از Data Science در Microsoft Azure با استفاده از R Programming ExpertTrack است. همانطور كه از طريق آن كار مي كنيد ، برنامه نويسي R را ياد مي گيريد و مهارت هاي علم داده خود را توسعه مي دهيد.

 

افكار نهايي

ما چندين نمونه را انتخاب كرده ايم كه فقط بخش كوچكي برنامه نويسي R از آنچه زبانهاي مختلف برنامه نويسي براي آن استفاده مي شود را نشان مي دهد. اگرچه از زبانهاي همه منظوره مي توان به طرق مختلف استفاده كرد ، كارهاي خاص و خاص برنامه نويسي R اغلب به زبان تخصصي تري نياز دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۱:۰۱ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

PHP

متفاوت در يادگيري ، دوره ما در استفاده از JavaScript ، jQuery و JSON در جنگو مي تواند به شما در تسلط بر برخي اصول كمك كند.

PHP

PHP يكي ديگر از زبان هاي برنامه نويسي است كه به راحتي مي توان آن را ياد گرفت و هم به صورت رايگان و هم منبع باز است. دقيقاً مانند PHP جاوا اسكريپت ، اين برنامه عمدتا براي كدگذاري در وب سايت ها استفاده مي شود.

 

PHP چيست؟

PHP: پيش پردازنده Hypertext يك زبان برنامه نويسي سطح بالا و شي گرا است. اگرچه از برخي جهات به JavaScript شباهت دارد ، اما PHP يك زبان برنامه نويسي سمت مشتري است كه در HTML جاسازي شده است. به اين ترتيب ، اغلب همراه با JavaScript استفاده مي شود. همانطور كه در يك قياس بيان مي شود ، اگر PHP قلم مو است ، JavaScript رنگ است.

 

PHP براي چه استفاده مي شود؟

استفاده از PHP بسيار زياد است ، اگرچه بيشتر براي توسعه وب سايت است. براي مثال مي توانيد از آن براي مديريت محتواي پويا و پايگاه داده در وب سايت استفاده كنيد. مورد دوم به ويژه مرتبط است ، زيرا به خوبي با زبان هاي پايگاه داده مانند MySQL ادغام مي شود.

 

نحوه يادگيري PHP

همانند بسياري از زبانهاي برنامه نويسي ، بهترين راه براي يادگيري اين است كه تا آنجا كه مي توانيد با اين زبان تمرين كنيد. منابع بسياري در دسترس هستند كه اصول اوليه را براي شما راهنمايي مي كنند ، مانند نحوه كاركرد زبان و نحو اصلي.

 

SQL

اگر به مناطقي مانند مديريت پايگاه داده علاقه داريد ، SQL زباني است كه شما به سادگي بايد بدانيد. در حقيقت ، بيشتر توسعه دهندگان بايد حداقل دانش اوليه از زبان داشته باشند.

 

SQL چيست؟

Structured Query Language (SQL ، كه بعضا Sequel نيز ناميده مي شود) ، يك زبان خاص دامنه است كه براي مديريت داده هاي نگهداري شده در پايگاه داده طراحي شده است. برخلاف بسياري از زبانهاي مختلف برنامه نويسي كه تاكنون PHP ذكر شده است ، اين يك زبان عمومي نيست ، به اين معني كه استفاده از آن بسيار باريك تر است.

 

SQL براي چه استفاده مي شود؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۰:۰۵ توسط:ميهن ميرايي موضوع:

برنامه نويسي شي گرا

جاوا بسيار محبوب زبان برنامه نويسي شي گرا است. بخشي از محبوبيت آن از آنجا ناشي مي شود كه به محض نوشتن قطعه اي از كد در جاوا ، اين كد فقط در هر دستگاهي با پلتفرم جاوا قابل اجرا است.

 

جاوا براي چه استفاده مي شود؟

مفهوم "يك بار بنويس ، هر كجا اجرا شود"  برنامه نويسي شي گرا در قلب جاوا به اين معني است كه كاربردهاي مختلفي دارد. با اين حال ، برخي از اصلي ترين موارد استفاده شامل نرم افزارهاي تجاري ، برنامه هاي وب و برنامه هاي تلفن همراه است. به عنوان مثال سيستم عامل Android Google از Java به عنوان زبان اصلي خود استفاده مي كند.

 

نحوه يادگيري جاوا

با دوره هاي رايگان ما در زمينه ساخت اولين برنامه نويسي شي گرا  بازي موبايل مي توانيد با اصول برنامه نويسي جاوا شروع كنيد. اين شما را با برخي از مفاهيم و ساختارهاي اساسي جاوا آشنا مي كند. اگر به دنبال كاوش دقيق تر هستيد ، توسعه نرم افزار ما با Python و Java ExpertTrack مكان ايده آل براي شروع است.

 

جاوا اسكريپت

با وجود نام آن ، JavaScript ارتباط مستقيمي برنامه نويسي شي گرا  با جاوا ندارد. با اين حال ، از يك نحو Java مانند استفاده مي كند ، جايي كه اين نام از آنجا مي آيد. اگر به برنامه نويسي مرورگر وب سمت مشتري علاقه مند هستيد ، اين زباني است كه مي خواهيد ياد بگيريد.

 

جاوا اسكريپت چيست؟

جاوا اسكريپت يك زبان برنامه نويسي سطح بالا و شي گرا است (اگرچه آن بحث دوم براي برخي بحث ها مطرح است). اين زبان در روزهاي ابتدايي اينترنت و در سال 1995 ايجاد شده است. خواهيد ديد كه همه مرورگرهاي وب اصلي از JavaScript پشتيباني مي كنند.

 

جاوا اسكريپت براي چه استفاده مي شود؟

همانطور كه گفته شد ، JavaScript  برنامه نويسي شي گرا زباني است كه براي نوشتن كد استفاده مي شود و در مرورگرهاي وب اجرا مي شود. به همين ترتيب ، اين برنامه طيف گسترده اي از برنامه ها را دارد و به ويژه براي ايجاد تعاملي و پاسخگويي به صفحات وب بسيار مفيد است. اين اغلب در كنار HTML و CSS براي اضافه كردن مواردي مانند  برنامه نويسي شي گرا انيميشن ها ، پخش كننده هاي ويديو و حتي بازي هاي مبتني بر مرورگر استفاده مي شود.

 

نحوه يادگيري JavaScript


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۹:۰۰ توسط:ميهن ميرايي موضوع: