خريد و فروش عمده باتري
در دهه 1990، اينترنت به عنوان خريد و فروش عمده باتري يك رسانه جديد براي تبليغات به مصرف كنندگان، از جمله كودكان، ظهور كرد. با مقررات اوليه كمي دولتي در مورد شيوههاي تجاري اينترنتي، تبليغكنندگان سايتهايي را ايجاد كردند كه در آن از كودكان اطلاعات شخصي در مورد اينكه چه كسي هستند و چه نوع شيوههاي خريدي داشتند ميخواستند. شخصيتهاي رسانهاي مورد علاقه، خريداران فردي را با نوشتن پيامهاي آنلاين شخصي براي كودكان خاص هدف قرار ميدهند. محيط ها يكپارچه بودند به طوري كه تشخيص تفاوت بين محتواي تجاري و ساير انواع براي كودكان دشوار بود.
گروه هاي مدافع عمومي به فشار بر دولت ادامه دادندبراي تنظيم هر دو روش اينترنت و تلويزيون تجاري. كنگره ايالات متحده قانون تلويزيون كودكان در سال 1990 را تصويب كرد كه محدوديت زماني براي ميزان تبليغات تجاري كه مي تواند در برنامه هاي كودكان انجام شود و قانون حفاظت از حريم خصوصي آنلاين كودكان را تصويب كرد كه تبليغ كنندگان آمريكايي را مجبور كرد كه درخواست آنلاين و شناسايي شخصي اطلاعات را متوقف كنند. از كودكان با اين وجود، استفاده از كوكي ها براي تبليغ كنندگان قانوني باقي مي ماند، يك دستگاه رديابي اينترنتي كه سوابق دقيقي از بازديد كاربران از سايت هاي اينترنتي خاص را نگه مي دارد.
نقش جنسيت در زمينه ها و نتايج آموزشي كمپبل خريد و فروش عمده باتري ليپر، كريستيا اسپيرز براون، در پيشرفت در رشد و رفتار كودك، 2014
2.4 رسانه
جنسيت گرايي تقريباً در تمام اشكال رسانه هاي كودكان ثبت شده است. رسانه ها با ارائه تصاوير و روايت هاي جنسيتي، كليشه هاي جنسيتي رايج را تداوم مي بخشند كه سپس براي كودكان در مدارس اعمال مي شود. اين تداوم كليشه ها مي تواند جنسيت گرايي را در مدرسه توجيه و تقويت كند.
به عنوان مثال، تجزيه و تحليل برنامه هاي تلويزيوني محبوب كودكان نشان مي دهد كه پسرها به عنوان پاسخ به سؤالات بيشتر، به ديگران مي گويند كه چه كارهايي را اغلب انجام دهند، و نبوغ بيشتري نسبت به دختران نشان مي دهند (آبري و هريسون، 2004).
اين كليشهها در مورد پسرها خريد و فروش عمده باتري كه قاطعتر از دختران هستند، سپس با رفتار متفاوت معلمان با پسران تقويت ميشوند. ايرانيان سايبر بازيهاي ويديويي معمولاً پسرها را پرخاشگر و دختران را بهعنوان شيء جنسي نشان ميدهند (ديل و تيل، 2007). اين كليشه هاي پسران پرخاشگر و دختران جنسي، آزار و اذيت جنسي توسط پسران را براي دختران توجيه مي كند.
تصاوير جنسي پسران و دختران در رسانه هاي آموزشي نيز نفوذ مي كند. در كتاب هاي درسي دبستان، زنان داراي برخي ويژگي هاي مردانه (مانند جرات ورزي) هستند، اما مردان به ندرت داراي ويژگي هاي زنانه هستند (مانند همدلي؛ ايوانز و ديويس، 2000). اين روند در كتاب هاي رايج در كتابخانه هاي مدارس نيز مشهود است.
حتي در ميان كتابهاي برنده جايزه براي كودكان كه غيرجنسگرايانه تلقي ميشوند، پسران به ندرت داراي ويژگيها يا مشاغل كليشهاي زنانه هستند (ديكمن و مورنن، 2004). بازنمايي كمتر دختران و تصوير كليشه اي جنسيتي خريد و فروش عمده باتري از مشاغل در كتاب كودكان در هزاره جديد ادامه دارد (هميلتون، اندرسون، برادوس و يانگ، 2006).
ايالات متحده، وضعيت رسانه در ژان فولكرتز، در دايره المعارف رسانه ها و ارتباطات بين المللي، 2003
II.B آب و هواي تنظيمي
تنظيم محتوا به طور سنتي پس از انتشار آمده است. با اين حال، رسانههاي راديويي و رسانههاي چاپي بهطور سنتي به گونهاي متفاوت برخورد ميكردند، و پخشكنندگان ملزم به رعايت تبليغات سياسي و دستورالعملهاي دسترسي خاص بودند، در حالي كه ناشران در انتشار هر و همه محتواي سياسي آزادند.
موضوع مقررات از اين جهت حائز اهميت است كه وجود آنها، حتي در صورت عدم اجراي آنها، مي تواند بر كار خبرنگاران تأثير منفي بگذارد. خود تهديد به تشكيل پرونده تحت يكي از قوانين نظارتي بر آنچه سازمان هاي رسانه اي انجام مي دهند تأثير مي گذارد.
تنها مهمترين قانون تنظيمكننده رسانه در فروش عمده باتري دو دهه گذشته كه رسانهها را تنظيم ميكند، قانون ارتباطات از راه دور در سال 1996 است كه در زمان مقرراتزدايي عمومي كسبوكار وضع شد. اين قانون قوانين مالكيت را آزاد كرد اما بر مقررات محتوا نيز تمركز داشت.
برچسب: خريد و فروش عمده باتري،